New York

23 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag hebben we once laatste hele dag in New York doorgebracht. Vanmorgen met de auto naar Staten Island gereden, daar de auto geparkeerd om met de Staten Island Ferry naar New York te varen. Wat geweldig om zo de stad vanaf het water dichterbij te zien komen. Ook vaar je langs het Vrijheidsbeeld, wat het eigenlijk nog wel mooier maakt. Want tijd om daar naar toe te gaan hebben we niet gehad 😢.

Aangekomen in New York de metro naar het Empire State building genomen, want dat was iets wat we zeker niet wilde missen. We hebben eigenlijk wel heel veel mazzel met het weer gehad deze 2 weken, konden bijna de gehele tijd in korte broek lopen, en dat voor eind oktober 😳. Ook vandaag was het weer goed, weinig bewolking, dus hop naar boven. Wat een uitzicht heb je daar zeg, waanzinnig! Het is het geld dubbel en dwars waard. Na dit "hoogtepunt" zijn we naar het American Museum of National Historie gelopen, dwars door Central Park. Wat een rust, is haast niet te geloven dat je dan in een grote stad loopt. Bij het museum bleek dat we hier $23 pp voor moesten betalen, dat hadden we er eigenlijk niet voor over, aangezien we niet meer zoveel tijd hadden.

Dan maar terug naar 42th Street, even shoppen bij Macy's. Niets gekocht maar wel heel leuk om dat te zien, wat een winkel, ik wist niet eens dat er zover merken bestonden 😜

Het was inmiddels rond een uur of 6 en we begonnen best wel trek te krijgen. Miranda had ons de tip gegeven om bij Bubba Gump te gaan eten op Time Square. Bedankt Miranda, we hebben heerlijk gegeten en een plekje bij het raam 👍

Metro terug naar South Ferry om daar weer met de Ferry terug te gaan naar Staten Island. Heel bijzonder om de stad met zijn lichtjes te zien en zo afscheid te nemen. New York, je was geweldig!!! Wij hebben mooie herinneringen kunnen maken hier!

Ik wil iedereen bij deze ook bedanken voor alle berichtjes die ik heb gekregen, en die ik niet allemaal beantwoord heb 😘. Ik vond het weer geweldig om te doen! Morgenavond vliegen we terug naar Nederland, waar ik dan woensdag mijn blog ga sluiten met het laatste stukje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bianca: