Washington DC

17 oktober 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanmorgen was het eindelijk zover, onze tour door het Witte Huis 👍. Neefje Peter had ons erop gewezen dat dat mogelijk was. Ben geloof ik in april al begonnen met regelen en kreeg vorige week de YES!! Geweldig!! Jammer dat Obama er niet meer woont, maar ach, ook die zou de koffie niet hebben klaargezet 😘.

Om half 6 ging de wekker, douchen, aankleden, ontbijten en hup, met de shuttlebus naar het metrostation. Om iets over half 8 zaten we in de metro 😳, iedereen waarschuwde ons dat we echt op tijd moesten zijn omdat, als we te laat zouden zijn, het wel eens niet door zou kunnen gaan.

De eerste blik op het Witte huis was, het is kleiner dan ik gedacht had... wel indrukwekkend! Omdat we nog tijd genoeg hadden, zijn we er omheen gelopen. Er was iets aan dehand/ te doen, want er was veel afgezet. Nu weet ik niet ofdat dat altijd zo is, ofdat dat alleen vandaag was. Om half 9 zijn we in de rij gaan staan om naar binnen te gaan, de tour was gepland om 9.00 uur, en we waren niet de enige 😳. Eindelijk mochten we doorlopen, paspoorten 3x gecontroleerd, we zijn zelf gescand, maar daarna mochten we echt naar binnen 😍.

Na de tour zijn we gaan wandelen (ongeveer 15 km over de gehele dag 😳), vanaf het witte huis naar het Washington monument, Lincoln memorial, US Capitol en nog eens 3 musea, waaronder het national air en space museum, national museum of national history en het national museum of American history. Alle musea zijn hier groot en gratis, dus is het ook vrij druk met bezoekers. Daarna weer met de metro richting het hotel. Wat een topdag, 1 met een gouden randje...

1. Miranda:
    Gaaf!!!
  2. Nancy Hoogendijk:
    Zo jaloers!
  3. De Wieltjes:
    18 oktober 2017
    Geweldig hoor en een goede tip van Peter, veel plezier nog verder, de Wieltjes.
  4. Peter:
    18 oktober 2017
    Wat een held die 'neefje Peter', hahaha. Voelt alsof we zelf ook weer in Washington lopen (behalve de rondleiding door het Witte Huis dan :( ). Vind dat zo'n gave stad!
    Have fun verder........
  5. Lione:
    18 oktober 2017
    Leuk zeg! Veel fun nog,geniet van alle verslagen😊
  6. Carola:
    18 oktober 2017
    Mooi hoor, witte huis, gaaf