Toerist uithangen...

4 september 2019 - Vianden, Luxemburg

Vanmorgen, na het ontbijt, op het gemakje met de auto naar boven gereden om een beetje in de buurt van het kasteel te parkeren. Het is geen hoogseizoen meer dus dat lukte prima. Toch nog wel een klimmetje naar het kasteel , maar met een paar kleine stops lukte het best 💪🏻

Behoorlijke klim... Kasteel van Vianden

Na de entreekaarten en een audiotoer te hebben aangeschaft, was het eerst tijd voor een bakkie☕️. Dat hadden we in de caravan nog niet gedronken

Eerst een bakkie...

Toen werd het toch echt tijd om de audiotoer in te schakelen en op onderzoek uit te gaan. Wat een prachtig kasteel zeg!!

Pronkgallerij Wapenschilden in glas en lood

Even poseren 😉

Heb mijn ogen uitgekeken, en echt fijn zo’n audiotoer. Zo kom je er achter dat onze koning ook nog de graaf van Vianden is... Wat misschien gelijk verklaard waarom iedereen hier Nederlands praat 😳😘.

Na het bezoek aan het kasteel de kabelbaan opgezocht 💪🏻💪🏻. Wat een mooi uitzicht zeg, nou scheelt het ook wel dat we prachtig weer hebben. Dan ziet alles er een beetje leuker uit ( zelfs wij 😜)

Uitzicht vanaf de kabelbaan

Na nog een rondje door Vianden gewandeld te hebben, weer richting camping gereden. Daar de stoelen uitgeklapt in ligstand en heerlijk met een muziekje (Robbie) op de oren liggen genieten van het zonnetje. Morgen rijden we door richting Troyes.

Moet ook wel, want op moment van schrijven daalt hier de regen lichtjes uit de hemel. En daar komen we niet voor ☀️🤗☀️

1. Je zus:
    5 september 2019
    Klinkt als een heerlijk dagje ☀️
  2. Lione:
    Leuk! 😁
  3. Lucijanne en cor:
    5 september 2019
    Heerlijke dag geweest dan ! Op naar troyes !
  4. Ruud:
    5 september 2019
    Idd prachtig kasteel en dat van die stamboom wist ik natuurlijk 😉
    Goeie reis verder 😘