Dagje “oude meuk”

8 september 2019 - Luynes, Frankrijk

Nu we hier in het Loiredal zitten, ben je eigenlijk wel een beetje verplicht om ook oude kastelen te bezoeken. Nou is dat absoluut geen straf voor mij. Dus op zoek gegaan naar het mooiste kasteel uit de omgeving. We kwamen uit in Langeais, en was daar nou net op zondagmorgen ook een marktje 😜.

Groente, kleding, kippen enz

Dus ik moest er even overheen. Even lekkere echte Franse worsten gekocht, hier smaken ze toch anders dan als ik ze in Nederland koop. Tussendoor even een bakkie op een zonovergoten terras en door naar het kasteel.

Strike a poseUitzicht op kasteel vanaf de tuinZe waren thuis....

Plaatje hé 🤗

Dit was ook weer een beauty!! Aangezien het pas half 1 was, even op Google maps gekeken wat er nog meer te doen is hier. Kastelen genoeg, maar om er nou meerdere op een dag te zien, gaat zelf mij wat ver 😉

Google maps gaf aan; een cave waar mensen gewoond hebben❓ Laten we maar eens gaan kijken dan... Truus ingesteld en gaan.....

Na een kwartier kwamen we aan bij Azay-le-Rideau. Hier moesten de “caves” zijn. We hadden nog steeds geen idee wat we eigenlijk konden verwachten.

Vallée troglodytique des GoupillièresRijtjeswoning 😉Nogmaals de rijtjeswoning 😘

De levende have

Wat leuk!! Toch wel de moeite waard om er even een stukje voor om gereden te hebben. Na hier een uurtje of anderhalf te hebben rondgelopen vonden we het wel weer genoeg. Moesten ook op tijd bij de caravan zijn, want Bridget heeft haar eerste hockeywedstrijd van dit seizoen. En dat moeten we natuurlijk niet missen. Dus Truus ingesteld naar Luynes. Nou heeft ze ons nog nooit in de steek gelaten, maar vandaag ging ik toch even twijfelen

Truus zei rechtsaf.....

Ze stuurde ons gewoon, letterlijk, het bos in...Was maar goed dat het niet veel geregend heeft, anders waren we er nooit meer uitgekomen. Het was een weg waar, volgens het onkruid, niet heeeeel veel mensen rijden 🥴

We waren in ieder geval op tijd om de 1ste wedstrijd van Bridget te bekijken. En ze begint goed, 1 doelpunt en 1 assist!!

ja hoor, de 1ste is er....

Hockey kijken

Morgen rijden we weer verder, waarschijnlijk richting Normandië

1. Rijkenberg:
    8 september 2019
    Konden niet kijken kregen geen verbinding jammer had bridget grag zien spelen . Weer een leuk verslag van je
  2. Ann:
    8 september 2019
    Lekker genieten en Normandië is zeker de moeite waard