Dagje Praag

25 juni 2018 - Praag, Tsjechië

Na zaterdag een heerlijke dag rust ingepland zijn we gisteren (zondag) op ons gemakje naar Praag vertrokken. Het campingbusje bracht ons naar het treinstation vanwaar het 10 minuten naar Praag was. Wat een mooie stad!! Vooral als je van oude gebouwen hou, zoals ik. Je kijkt je ogen uit! En wat schoon.... je ziet geen papiertje op de grond liggen. Een plattegrond gekocht en maar weer gaan lopen. We zagen een aantal dingen waar we vandaag in ieder geval naar toe wilde, waarvan de Karelsbrug en de Praagse Eiffeltoren er twee van waren!

Wat een drukte op de brug, wat een toeristen... en ja daar zijn wij er ook 3 van!😘 Het was perfect weer om een stad te bezoeken, graad of 20. In Berlijn liepen we met 30 graden ( ook lekker!!) maar dan staat het zweet wel snel op je rug.

Bij de toren aangekomen wilde Damian deze toch wel erg graag beklimmen (300 treden) en vond het zeker gezellig als zijn vader meeging  Op mij hoefde hij niet te rekenen, want hoe ouder ik word hoe meer problemen ik met hoogte ga krijgen 🤔, dus super dat ze dit samen gingen doen!! Wat een mooi uitzicht kreeg ik te horen toen ze weer beneden kwamen, en dat zal best. Ik bekijk de foto’s wel 😜

Het treinkaartje, wat voor al het openbaar vervoer geldig is/was ook gebruikt om een ritje met de tram te maken, je komt dan op plekken waar je lopend niet zo snel komt. Ook nog even de Praagse specialiteit geproefd, mmm lekkerrrrr. Ik had aardbeien met vanille, Damian  had met appel(taart)vulling! Theo hielp mij met opeten.

We zijn nu onderweg naar Kutna Horà, of dat bijzonder is, zal ik vanavond in een nieuw blogje schrijven. Het zonnetje schijnt in ieder geval 😍

1. Anne-marie:
    25 juni 2018
    Jullie genieten wel.. en wat een mooie oude gebouwen x xxc van ons.
  2. Pieter hoogmoed:
    25 juni 2018
    Daar ooit een keer de lekkerste spaghetti ooit gegeten.