Dagje Berlijn

18 juni 2018 - Berlijn, Duitsland

WAUW!!! Wat een mooie stad! En wat jammer dat ik er vroeger, toen de muur er nog stond, nooit naar toe gegaan ben. Dan had je echt het verschil kunnen zien!

Vanmorgen, na het ontbijt, vertrokken per trein vanaf Grunau naar de Alexanderplatz. Onderweg hele oude gebouwen gezien waar volgens mij nog nooit iets aan gedaan is. Je kan wel zien dat ze nu, nog steeds, druk bezig zijn om alles op te knappen. Heel veel baustellen!

Op de Alexanderplats aangekomen rond gekeken en gaan lopen naar de andere bezienswaardigheden. Onderweg kom je zulke mooie gebouwen tegen dat je niet weet waar je allemaal foto’s van moet maken. Zoveel indrukken! En wat een aardige mensen. Zij zien heel veel toeristen, maar maken echt de tijd om je de weg te wijzen of gewoon even een praatje te maken. Doorgelopen over “unter den Linden” naar de Brandenburgertor. Hier kan je nog zien waar de muur gestaan heeft.

Daarna doorgelopen naar de Kurfürsterdamm, om het verschil tussen oud en nieuw te zien. Het verschil zie je nog steeds, en ik vind het oude gedeelte het mooist. Waarschijnlijk ook door alle verhalen. Na het shoppen en dik 12 km in de benen terug naar de Alexanderplatz om een hapje te eten en naar het Belgische elftal te kijken 😘 Yeahhhh, zij winnen gelukkig wel de 1ste wedstrijd!! ⚽️ Na het eten op de trein terug naar de camping. Waar ik nu aan een kopje thee dit verhaal zit te typen. Morgen nog een dagje Berlijn. In ieder geval Checkpoint Charlie en het Joods Museum. Nog tips???

1. Wendy:
    18 juni 2018
    Rijksdag, east side gallery, bernauer strasse
  2. Jolanda en Theo:
    19 juni 2018
    Reichstag zijn we vandaag geweest, morgen de muur 😘
  3. Bianca:
    Checkpoint Charlie idd...verder is het erg lang geleden. Veel plezier! X
  4. Ruud:
    19 juni 2018
    Stel je niet teveel voor van checkpoint charlie is een regelrechte afknapper, stomme toneelspelers en irri als je een foto wil maken, maar idd een pracht stad, ga er nogmaals en nu met Rudy naartoe, veel plezier, tv toren is leuk maar ik was gelijk weer beneden met dezelfde lift, scheet in m'n broek 😂